עוברים לשלב השלישי: כך נערך צה"ל להמשך הלחימה

    קובי פינקלר No Comments on עוברים לשלב השלישי: כך נערך צה"ל להמשך הלחימה

    לאחר שלושה חודשי מלחמה, צה"ל עובר שלב בלחימה: בסוף השבוע האחרון השלים צה"ל את פעילותו במרכז הכובד האחרון של חמאס בצפון רצועת עזה בדרג' תופח ובכך השלים למעשה הצבא את פירוק 14 הגדודים המבצעיים של חמאס בצפון ומיטוט מפקדותיהם. כך ייראה השלב השלישי במלחמה

    צילום: דובר צה"ל
    18:33
    07.05.24
    צבי טסלר No Comments on לאן נעלמו מאה מיליון שקלים: השאלה שיו"ר בסדנו לא השיב עליה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שלושה חודשי מלחמה, צה"ל עובר שלב בלחימה: בסוף השבוע האחרון השלים צה"ל את פעילותו במרכז הכובד האחרון של חמאס בצפון רצועת עזה בדרג' תופח ובכך השלים למעשה הצבא את פירוק 14 הגדודים המבצעיים של חמאס בצפון ומיטוט מפקדותיהם.

    זה השלב בו צה"ל מדלל עכשיו את כוחותיו ברצועה. את חלקם משחרר בדגש כעת על אנשי מילואים בעלי עסקים (אחרי שלפני שבועיים שוחררו סטודנטים) וחלקם מועברים צפונה.

    המשמעות בפועל היא מלחמה בעצימות נמוכה בצפון הרצועה כולל לחימה כנגד איום הרקטות והשמדת מנהרות והמשך הלחימה בעצימות במרחב מחנות המרכז כמו אל בוראיג ונוסראת וכמובן חאן יונס.

    השלב הנוכחי בנוי משתי פעימות: פעימה ראשונה שתתבצע בחודש הקרוב תהיה להבאת כמה שיותר הישגים בדרום הרצועה ומבלי להילחם כעת קרקעית באזור רפיח שם מרוכזת אוכלוסייה של כ 800,000 נפש. במרחב חאן יונס לבדה ריכז צהל את אוגדה 98 ולצידה שבע חטיבות ובהן שריון חי"ר והנדסה.

    הפעימה השניה בשלב השלישי תהיה הוצאת עוד כוחות החוצה, השארת כוחות בתוך הרצועה לטיפול במנהרות, (דבר שיקח זמן של כמה חודשים) ובמקביל פשיטות של גדודים וחטיבות על בסיס מידע מודיעיני בעקרו.
    ההערכה מדברת על לחימה שתמשך על פני כל שנת 2024 בצורה משתנה עד להבאת ההישגים הנדרשים.

    שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר "אנחנו קרובים לשלב הבא בצפון הרצועה, כולל העיר עזה" ואישר כי בקרוב יחל שלב של מבצעים מיוחדים. בריאיון לעיתון הוול סטריט ג'ורנל התייחס השר גלנט גם לחזית הצפונית ואמר: "העדיפות היא לא להיכנס למלחמה, אך במקרה של אי הגעה לפתרון דיפלומטי, האפשרות של מלחמה עומדת על הפרק".

    ובתוך כך: קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב בירושלים לקראת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שצפוי לבקר הלילה בישראל בפעם החמישית מתחילת המלחמה. בלינקן ינסה לרתום מדינות ערביות מתונות, כמו סעודיה ואיחוד האמירויות בניסיון להפעיל לחץ על ישראל לעבור לעצימות נמוכה בלחימה. בנוסף למאמץ להגיע לעסקה כוללת לשחרור החטופים לאחר שזאת נעצרה בעקבות חיסולו של סאלח אל-עארורי בביירות.



    0 תגובות